Adatkezelési tájékoztató
- BEVEZETÉS
Szabó-Homa Sára E.V. (a továbbiakban: Szolgáltató, adatkezelő) alá veti magát a következő szabályzatnak:
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) szerint az alábbi tájékoztatást adjuk.
Jelen adatvédelmi szabályzat az alábbi oldalak adatkezelését szabályozza: www.lelekkoz.hu.
Az adatvédelmi szabályzat elérhető: www.lelekkoz/adatvedelmi szabalyzat
A szabályzat módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.
1.1. AZ ADATKEZELŐ ÉS ELÉRHETŐSÉGEI:
Név: Szabó-Homa Sára Székhely: 3300 EGER, HELL MIKSA UTCA 1/A TT. 11 a
Adószám: 56750973-1-30
E-mail: info@lelekkoz.hu
Telefon: 06 20/5850663
1.2. AZ ADATVÉDELMI TISZTVISELŐ ELÉRHETŐSÉGEI:
Az adatkezelő csak abban az esetben nevez ki adatvédelmi tisztviselőt, ha a GDPR 37. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll.
Név: –
Székhely: –
E-mail: –
Telefon: –
Az adatkezelő nyilatkozik, hogy a GDPR 37. cikk (1) bekezdésében foglalt esetek nem állnak fenn, így adatvédelmi tisztviselő kijelölésére nem került sor.
- FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK
- „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
- „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
- „adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
- „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
- „címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
- „az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
- „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
- A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉRE VONATKOZÓ ELVEK
A személyes adatok:
- a) kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell végezni („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”);
- b) gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés („célhoz kötöttség”);
- c) az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk („adattakarékosság”);
- d) pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden észszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék („pontosság”);
- e) tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel („korlátozott tárolhatóság”);
- f) kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).
Az adatkezelő felelős a fentiek megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).
Az adatkezelő nyilatkozik, hogy adatkezelése a jelen pontban foglalt alapelveknek megfelelően történik.
- EGYES ADATKEZELÉSEK
4.1. TANFOLYAMOKRA/EGYÉNI KEZELÉSEKRE VALÓ JELENTKEZÉS
- Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés céljai:
Személyes adat | Az adatkezelés célja |
Részt vevő neve (gyermek esetében törvényes képviselő) | Azonosítás, kapcsolattartás, a jelentkezés rögzítése |
Születési név | Azonosítás, a jelentkezés rögzítése |
Anyja neve | Azonosítás, a jelentkezés rögzítése |
Születési helye és ideje | Azonosítás, a jelentkezés rögzítése |
Lakcíme | Kapcsolattartás, a szolgáltatással kapcsolatos információk megküldése |
Telefonszáma | Kapcsolattartás |
E-mail címe | Kapcsolattartás |
Státusz (alkalmazott, vállalkozó, vállalkozásban segítő, egyéb inaktív, munkaképtelen, rokkant, tanuló, nyugdíjas) | Statisztikai adatszolgáltatáshoz |
Iskolai végzettsége (8 általános, gimnáziumi érettségi, szakközépiskolai érettségi, felsőoktatás) | Statisztikai adatszolgáltatáshoz |
Költségviselő neve és címe | A szabályszerű számla kiállítása, továbbá a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése |
egyéb megjegyzés | A kapcsolattartás, illetve a szolgáltatás hatékonyabbá tétele |
Az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.
- Az érintettek köre: A szolgáltatást igénybe vevő valamennyi érintett, akik leadják jelentkezésüket egyéni kezelésre, tanfolyamra.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje:Ha a GDPR 17. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll, úgy az érintett törlési kérelméig tart. Az érintett által megadott bármely személyes adat törléséről az adatkezelő a GDPR 19. cikke alapján, elektronikus úton tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett törlési kérelme kiterjed az általa megadott e-mail címre is, akkor az adatkezelő a tájékoztatást követően az e-mail címet is törli. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni ezeket az adatokat. Az érintett szerződéses adatai a polgárjogi elévülési idő leteltével törölhetőek az érintett törlési kérelme alapján.
A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon kell megőrizni.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei:A személyes adatokat az adatkezelőnek az erre felhatalmazott munkatársai kezelhetik a jelen tájékoztatóban foglaltak alapján.
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
- Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
· az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
- A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
- postai úton a : 3300 EGER, HELL MIKSA UTCA 1/A TT. 11 a. címen,
– e-mail útján az info@lelekkoz.hu e-mail címen,
– telefonon a 06 20/5850663 számon. - Az adatkezelés jogalapja:
- jogi kötelezettség teljesítése, 6. cikk (1) bekezdés b) és c) pont, az Infotv. 5. § (1) bekezdés b) pontja
- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:
A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
- A számviteli jogszabályoknak megfelelő számlát kiállítása esetén a 6. cikk (1) bekezdés c) pontja.
- A szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a szerint 5 év.
6:22. § [Elévülés]
(1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a követelések öt év alatt évülnek el.
(2) Az elévülés akkor kezdődik, amikor a követelés esedékessé válik.
(3) Az elévülési idő megváltoztatására irányuló megállapodást írásba kell foglalni.
(4) Az elévülést kizáró megállapodás semmis
Tájékoztatjuk, hogy
- a jelen adatkezelés szerződés teljesítéséhez szükséges, illetve jogi kötelezettség teljesítésénalapul.
· kötelesa személyes adatokat megadni, hogy a jelentkezését rögzíteni tudjuk.
· az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudja igénybe venni a weboldalon elérhető szolgáltatásokat.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Ha a GDPR 17. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll, úgy az érintett törlési kérelméig tart. Az érintett által megadott bármely személyes adat törléséről az adatkezelő a GDPR 19. cikke alapján, elektronikus úton tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett törlési kérelme kiterjed az általa megadott e-mail címre is, akkor az adatkezelő a tájékoztatást követően az e-mail címet is törli. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében, hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell őrizni ezeket az adatokat. Az érintett szerződéses adatai a polgárjogi elévülési idő leteltével törölhetőek az érintett törlési kérelme alapján.
A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő sales és marketing munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
- Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
· az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
- A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
- – postai úton 3300 EGER, HELL MIKSA UTCA 1/A TT. 11 a. címen,
– e-mail útján info@lelekkoz.hu e-mail címen,
– telefonon a 06 20 585/0663 számon.
címen,
–7. Az adatkezelés jogalapja:
7.1.a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) és c) pont,
7.2.Az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:
A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
7.3.A számviteli jogszabályoknak megfelelő számlát kiállítása esetén a 6. cikk (1) bekezdés c) pontja.
7.4.A szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-a szerint 5 év.
6:22. § [Elévülés]
(1) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a követelések öt év alatt évülnek el.
(2) Az elévülés akkor kezdődik, amikor a követelés esedékessé válik.
(3) Az elévülési idő megváltoztatására irányuló megállapodást írásba kell foglalni.
(4) Az elévülést kizáró megállapodás semmis.
4.3 KAPCSOLATFELVéTEL
- Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Személyes adat | Az adatkezelés célja | Jogalap |
Név | Azonosítás | 6. cikk (1) bekezdés a) és b) pont |
E-mail cím | Kapcsolattartás, válaszüzenetek küldése | 6. cikk (1) bekezdés a) és b) pont |
Telefonszám | Kapcsolattartás | 6. cikk (1) bekezdés a) és b) pont |
Üzenet tárgya, tartalma | A válaszadáshoz szükséges | 6. cikk (1) bekezdés a) és b) pont |
A kapcsolatfelvétel időpontja | Technikai művelet végrehajtása. | 6. cikk (1) bekezdés a) és b) pont |
A kapcsolatfelvétel-kori IP cím | Technikai művelet végrehajtása. | 6. cikk (1) bekezdés a) és b) pont |
Az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.
A kapcsolati űrlap kitöltésével és elküldésével az érintett hozzájárul ahhoz, hogy az itt megadott személyes adatokat az adatkezelő a jelen szabályzat és a vonatkozó jogszabályok alapján kezelje.
- Az érintettek köre: A kapcsolati űrlapon keresztül üzenetet küldő valamennyi érintett.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Ha a GDPR 17. cikk (1) bekezdésében foglalt feltételek valamelyike fennáll, úgy az érintett törlési kérelméig tart.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelőnek az erre felhatalmazott munkatársai kezelhetik.
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
- Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
· az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
- A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
– postai úton a 3300 EGER, HELL MIKSA UTCA 1/A TT. 11 a. címen,
– e-mail útján az info@lelekkoz.hu e-mail címen,
– telefonon a 06 20/5850663 számon.
- Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a), b) és c) pont. Ha Ön felveszi velünk a kapcsolatot, hozzájárul, hogy a kapcsolatfelvétel során hozzánk került személyes adatait (név, telefonszám, e-mail cím) a jelen szabályzatnak megfelelően kezeljük.
- Tájékoztatjuk, hogy
- a jelen adatkezelés az Ön hozzájárulásánalapul, illetve ajánlat adásához szükséges vagy szerződéses jogviszony esetén a felek együttműködési kötelességén alapul.
· köteles a személyes adatokat megadni, hogy kapcsolatba tudjon lépni velünk.
· az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy nem tudja felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval.
· a hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
4.5. ÜGYFELKAPCSOLAT
- Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Személyes adat | Az adatkezelés célja | Jogalap |
Név, e-mail cím, telefonszám. | Kapcsolattartás, azonosítás, szerződések teljesítése, üzleti cél. | 6. cikk (1) bekezdés b) és c) pontja, a szerződésből eredő követelések érvényesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §-at |
- Az érintettek köre: Az adatkezelővel telefonon/e-mailben/személyesen kapcsolatot tartó, vagy szerződéses jogviszonyban álló valamennyi érintett.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A megkereséseket tartalmazó levelek az érintett törlési kérelméig tart, de maximum 2 év.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő erre feljogosított munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
- Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
· az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
- A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
– postai úton a 3300 EGER, HELL MIKSA UTCA 1/A TT.11 a. címen,
– e-mail útján az info@lelekkoz.hu e-mail címen,
– telefonon a 06 20/5850663 számon.
- Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés b) és c) pont. Ha Ön felveszi velünk a kapcsolatot, hozzájárul, hogy a kapcsolatfelvétel során hozzánk került személyes adatait (név, telefonszám, e-mail cím) a jelen szabályzatnak megfelelően kezeljük.
- Tájékoztatjuk, hogy
- az adatkezelés szerződés teljesítéséhez és ajánlat adásához szükséges.
· kötelesa személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a szerződést teljesíteni/egyéb kérését teljesíteni.
· az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy nem tudjuk a szerződést teljesíteni/kérését feldolgozni.
4.6. HÍRLEVEL, DM TEVEKENYSEG
- A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §-a értelmében Felhasználó előzetesen és kifejezetten hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató reklámajánlataival, egyéb küldeményeivel a regisztrációkor megadott elérhetőségein megkeresse.
- Továbbá Ügyfél a jelen tájékoztató rendelkezéseit szem előtt tartva hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató a reklámajánlatok küldéséhez szükséges személyes adatait kezelje.
- Szolgáltató nem küld kéretlen reklámüzenetet, és Felhasználó korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozhat az ajánlatok küldéséről. Ebben az esetben Szolgáltató minden – a reklámüzenetek küldéséhez szükséges – személyes adatát törli nyilvántartásából és további reklámajánlataival nem keresi meg a Felhasználót. Felhasználó a reklámokról leiratkozhat az üzenetben lévő linkre kattintva.
- Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Személyes adat | Az adatkezelés célja | Jogalap |
Név, e-mail cím. | Azonosítás, a hírlevélre/akciós kuponokra való feliratkozás lehetővé tétele. | Az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a) pontja. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése. |
A feliratkozás időpontja | Technikai művelet végrehajtása. | |
A feliratkozás kori IP cím | Technikai művelet végrehajtása. |
- Az érintettek köre: A hírlevélre feliratkozó valamennyi érintett.
- Az adatkezelés célja: reklámot tartalmazó elektronikus üzenetek (e-mail, sms, push üzenet) küldése az érintett részére, tájékoztatás nyújtása az aktuális információkról, termékekről, akciókról, új funkciókról stb.
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig, azaz a leiratkozásig tart az adatkezelés.
- Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei:A személyes adatokat az adatkezelő sales és marketing munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
- Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
- Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, valamint
· tiltakozhat a személyes adatainak kezelése ellen és
· az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.
- A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, illetve tiltakozását az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
– postai úton a 3300 EGER, HELL MIKSA UTCA 1/A TT.11 a.címen,
– e-mail útján az info@lelekkoz.hu e-mail címen,
– telefonon a 06 20/585-0663 számon.
- Az érintett bármikor, ingyenesen leiratkozhat a hírlevélről.
- Tájékoztatjuk, hogy
- az adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul.
· köteles a személyes adatokat megadni, ha hírlevelet szeretne kapni tőlünk.
· az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy nem tudunk Önnek hírlevelet küldeni.
· tájékoztatjuk, hogy a hozzájárulását bármikor vissza tudja vonni a leiratkozásra kattintással.
· a hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
- CÍMZETTEK, AKIKKEL A SZEMELYÉS ADATOKAT KÖZLIK
„címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e.
5.1. ADATFELDOLGOZÓK (AKIK, AZ ADATKEZELŐ NEVEBEN VEGZIK AZ ADATKEZELEST)
Az adatkezelő a saját adatkezelési tevékenységeinek elősegítése céljából, továbbá érintettel kötött szerződés-, illetve a jogszabályok által támasztott kötelezettségeinek teljesítése érdekében adatfeldolgozókat vesz igénybe.
Az adatkezelő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy kizárólag olyan adatfeldolgozókat vegyen igénybe, akik vagy amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelés GDPR-ban foglalt követelményeinek való megfelelését és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.
Az adatfeldolgozó és bármely, az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó irányítása alatt eljáró, a személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező személy a jelen szabályzatban foglalt személyes adatokat kizárólag az adatkezelő utasításának megfelelően kezeli.
Az adatfeldolgozó tevékenységeiért az adatkezelő jogi felelősséggel tartozik. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért, ha nem tartotta be a GDPR-ban meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta, vagy azokkal ellentétesen járt el.
Az adatfeldolgozónak az adatok kezelését érintően érdemi döntéshozatala nincsen.
Az adatkezelő az informatikai háttár biztosítására tárhely-szolgáltatót, a megrendelt termékek kiszállítására futárszolgálatot, mint adatfeldolgozót vehet igénybe.
5.2. EGYES ADATFELDOLGOZÓK
ADATFELDOLGOZÓI TEVÉKENYSÉG NÉV ,CÍM, ELÉRHETŐSÉG
ADATFELDOLGOZÓI TEVÉKENYSÉG | NÉV | CÍM, ELÉRHETŐSÉG | |
Tárhely-szolgáltatás | BOCISHOP Bt. |
|
|
Weboldal üzemeltetés | BOCISHOP Bt. |
|
|
5.3. ADATTOVÁBBÍTÁS HARMADIK FÉL RÉSZÉRÉ
„harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
A harmadik fél adatkezelők a saját nevükben, a saját adatvédelmi szabályzatuknak megfelelően kezelik az általunk közölt személyes adatokat.
6.2.1. Fizetési feltételek és módok:
6.2.1.1. Tanfolyamra/képzésre és egyéb foglalkozásra való jelentkezésnél a felhasználónak a képzést szervező által meghatározott előleget kell fizetnie szolgáltatásonként. Az előleg kifizetése az érvényes jelentkezés feltétele. Amennyiben az előleg nem kerül jóváírásra a Szolgáltató bankszámláján, úgy a jelentkezés érvénytelen marad.
6.2.1.2. A Tanfolyam/képzés díjának hátralékát a képzésben részvevő készpénzes fizetés esetén legkésőbb a Tanfolyam megkezdésének napján, banki átutalás útján történő fizetés esetén pedig oly módon köteles megfizetni, hogy annak összege legkésőbb a Tanfolyam megkezdésének napján Képzést szervező fenti bankszámláján jóváírásra kerüljön. Banki átutalással történő fizetés esetén a Képzésben részvevő az átutalás megtörténtét a Tanfolyam megkezdésének napján Képzést szervező felé igazolni köteles. Képzést szervező a Képzési díj megfizetéséről a hatályos jogszabályoknak megfelelően számlát állít ki.
6.2.1.3. A tanfolyamon/képzésen és egyéb foglalkozáson való részvétel feltétele a tanfolyam díjának határidőben történő megfizetése.
6.2.1.4. Amennyiben a weboldalon hiba vagy hiányosság lép fel az adott szolgáltatásnál vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
6.2.1.5. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
6.3. Felhasználó a jelentkezéssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
7. FELMONDÁSI TÁJEKOZTATÓ
7.1. A felmondási jogról részletesebben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben lehet olvasni, mely hatályos állapotban itt érhető el.
7.2. Lemondási feltételek:
7.2.1. Lemondást kizárólag írásban az info@lelekkoz.hu e-mail címre fogadunk el, legkésőbb az adott rendezvény előtt 8 nappal. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük, kivéve a helyfoglalót, mely nem jár vissza. A helyfoglaló másik tanfolyam helyfoglalójaként beszámítjuk, amennyiben a Megrendelő igényt tart erre – a már megfizetett helyfoglalót egy másik időpontban megtartásra kerülő tanfolyamon történő részvételre jogosítja fel Megrendelőt. Ha a tanfolyamot Megrendelő a tanfolyam megkezdése előtti 8 napon belül mondja le, úgy Szolgáltató a már befizetett tanfolyami díj 50%-át téríti vissza Megrendelő részére, vagy – Megrendelő igénye szerint – a már megfizetett tanfolyami díj egy másik időpontban megtartásra kerülő tanfolyamon történő részvételre jogosítja fel Megrendelőt. Ez esetben ezen másik tanfolyam részvételi díja Megrendelő által megfizetettnek tekintendő. Ezen utóbbi esetre vonatkozó jogosultság Megrendelőt maximum két alkalommal illeti meg; amennyiben Megrendelő az általa jelentkezett és befizetett tanfolyamot harmadik alkalommal is lemondja, úgy egy újabb időpontban megtartásra kerülő tanfolyamra történő átjelentkezés joga a továbbiakban nem illeti meg, a szerződés a felek között megszűntnek tekintendő és Megrendelő mindösszesen a tanfolyami díj 50%-ának visszafizetésére tarthat igényt. Amennyiben a részvétel nem kerül írásban előzetesen lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk! A rendezvényről való távolmaradás nem mentesíti a jelentkezőt a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól, azonban a résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség az 1. pontban található elérhetőségeken.
7.2.3. Szolgáltatások lemondása: A szolgáltatás 24 órán belüli lemondása vagy a lemondás elmaradása esetén (ha a szolgáltatást nem vették igénybe) a kezelési díj 100 %-a kiszámlázásra kerül.
7.2.4. Foglalkozások lemondása: Lemondást kizárólag írásban az info@lelekkoz.hu e-mail címre fogadunk el, legkésőbb az adott foglakozás előtt 8 nappal. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. Ha a foglalkozást Megrendelő a foglalkozás megkezdése előtti 8 napon belül mondja le vagy amennyiben a részvétel nem kerül írásban előzetesen lemondásra, a részvételi díj teljes összegét kiszámlázzuk!
8. A KÉPZÉSEK ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI:
8.1. Eltérő írásos megállapodás hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) vonatkoznak a www. lelekkoz.hu oldalt üzemeltető Szabó-Homa Sára, egyéni vállalkozó (szolgáltató) által a honlap szerint meghirdetett képzések tartására vonatkozó ajánlatra, az általa e körben teljesített szolgáltatásra, tanfolyamra, valamint minden, az általa mint szolgáltató (a továbbiakban Szolgáltató) által e körben kötött szerződésre.
8.2. Az ajánlati kötöttség a Szolgáltató és Megrendelő – mint felek – között azt követően jön létre, hogy Megrendelő a honlapon található Jelentkezés gombra kattintva a Szolgáltató által ugyancsak a honlapján közzétett, Megrendelő által kitöltött formanyomtatványt megküldi Szolgáltató felé (Jelentkezés). A formanyomtatvány tartalmazza a Megrendelő / tanfolyami résztevő és a jelentkezni kívánt tanfolyam pontos részleteit. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás megrendelőjének (Megrendelő) a fentiek szerinti jelentkezése az alább meghatározott Általános Szerződési Feltételek tudomásul vételére és elfogadására vonatkozó nyilatkozatnak minősül. Amennyiben Megrendelő az alábbi ÁSZF valamely kikötését nem fogadja el, vagy azzal kapcsolatban észrevétele van, azt a Szolgáltató által a jelen ÁSZF-ben, illetve a honlapon található elérhetőségek valamelyikén jelezheti Szolgáltató felé, amely esetben Felek a jelen ÁSZF hatályán kívül eső szerződést köthetnek egymással. Amennyiben Megrendelő részéről ilyen észrevétel Szolgáltatóhoz nem érkezik és Megrendelő és Szolgáltató között a jelen szerződés létrejön, a jelen ÁSZF-ben foglalt valamennyi feltétel elfogadottnak tekintendő Megrendelő által. Megrendelő a szolgáltatást, vagyis az adott tanfolyamon történő részvételre való jogosultságot kizárólag az adott tanfolyam megkezdése előtt, egyoldalú jognyilatkozattal harmadik személyre ruházhatja át, amelyhez Szolgáltató jelen szerződéssel hozzájárul. Ebben az esetben a Megrendelő által megnevezett harmadik személyt illetik a jelen szerződés szerinti, Megrendelőt illető jogok és őt terhelő kötelezettségek.
8.3. A KÉPZÉS TÁRGYA:. A Képzést szervező a Képzésben részvevő számára a jelen szerződésben meghatározott feltételek szerinti „egyéb oktatás”-t nyújt.
8.4.2. A Képzés keretein belül Képzést szervező a kineziológia elméleti és gyakorlati alapismereteire vonatkozó tanfolyamot tart, amely a külön jogszabályok szerint meghatározott kineziológiai vizsga megszerzéséhez szükséges ismeretanyagát foglalja magában.
8.4.3. A fentieknek megfelelően jelen szerződés tárgya a Képzést szervező szervezésében létrejövő, a kineziológia elméleti és gyakorlati alapismereteinek elsajátítását célzó tanfolyam/képzési csoport (a továbbiakban Tanfolyam) Képzést szervező általi megtartása.
8.4.4. A Tanfolyam vezetője Szabó-Homa Sára Képzést szervező. Képzést szervező fenntartja a jogot, hogy a Tanfolyam keretén belül az adott témakörtől/foglalkozástól függően vendégoktatók részvételét vegye igénybe, amelyet Képzésben részvevő tudomásul vesz és ahhoz jelen szerződés aláírásával hozzájárul.
8.5. A TANFOLYAM IDŐTARTAMA: A Képzésben részvevő a Tanfolyam keretén belül tartott foglalkozásokról saját felelősségére hiányozhat, tudomásul veszi azonban, hogy amennyiben a Tanfolyam keretén belül megtartott alkalmak/foglalkozások több mint 10 %-át kitevő arányú alkalmat/foglalkozást mulaszt el, úgy Képzést szervező a részére a Tanúsítvány kiadását megtagadhatja.
8.6. TANÚSÍTVÁNY, VIZSGA:
8.6.1. A Tanfolyam elvégzését Képzést szervező a tanfolyam elvégzését igazoló tanúsítvánnyal (a továbbiakban Tanúsítvány), illetve a jogszabályok által előírt adatlap kitöltésével (a továbbiakban Adatlap) igazolja. A Képzésben részvevő az Adatlap birtokában saját döntése szerint, saját költségén jelentkezhet az önálló természetgyógyász tevékenység végzésére feljogosító vizsgára, amely vizsga szervezése a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet / Egészségügyi Emberi Erőforrás Fejlesztési Főigazgatóság (GYEMSZI-ETI) hatáskörébe tartozik.
8.6.2. Képzést szervező a Képzésben részvevőnek a Tanfolyamon történő megjelenését – nyomon követése érdekében is – haladási napló vezetésével, a Tanfolyam során nyújtott teljesítményét pedig szóbeli kikérdezéssel és gyakorlati próbával ellenőrzheti.
8.7. A KÉPZÉST SZERVEZŐ KÖTELEZETTSÉGEI:
8.7.1. A Képzést szervező a Tanfolyam során biztosítja a fenti 8.4. pontban részletezett képesítés (kineziológus) megszerzéséhez, a természetgyógyász szakmán belül a kineziológia alapjainak elsajátításához szükséges színvonalas elméleti és gyakorlati oktatást.
8.7.2. A Képzést szervező a Tanfolyam során biztosítja a Tanfolyam helyszínén a gyakorlati képzéshez szükséges eszközöket, melyek a Képzést szervező tulajdonát képezik. Felek rögzítik, amelyet Képzésben részvevő tudomásul vesz, hogy a Képzést szervező által a Tanfolyam során a Képzésben részvevőnek írásban átadott oktatási anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak, vagy üzleti titoknak minősülnek. Az oktatási anyagok tekintetében fennálló szerzői jogok jogosultja az oktatási anyagon szereplő szerző, vagy Képzést szervező. Képzésben részvevő jelen szerződés aláírásával kifejezetten nyilatkozik, hogy ennek megfelelően a Tanfolyam keretén belül oktatási anyagként kapott anyagokkal kapcsolatos szerzői jogokat és az üzleti titoknak minősülő információkat tiszteletben tartja, az oktatási anyagokat engedély nélkül nem sokszorosítja, nem adja tovább, illetve az üzleti titoknak minősülő információkat harmadik illetéktelen személyeknek nem adja át.
8.7.3. A Képzést szervező a Tanfolyam pontos tematikáját/képzési programját (a továbbiakban Képzési program) jelen szerződés aláírásával egyidejűleg Képzésben részvevőnek átadja. Képzésben részvevő a Képzési program átvételét jelen szerződés aláírásával kifejezetten elismeri. Képzésben részvevő tudomásul veszi, hogy Képzést szervező szervezési okból a Képzési programot egyoldalúan módosíthatja, megváltoztathatja azzal a feltétellel, hogy a módosított programnak is meg kell felelnie a fenti 13.7.1. pontban foglalt feltételnek. Ebben az esetben Képzést szervező a módosított Képzési program tartalmáról Képzésben részvevőt haladéktalanul tájékoztatja. Képzésben részvevő a Képzést szervező jelen pont szerinti jogfenntartó nyilatkozatát tudomásul veszi és a jelen pont szerinti képzési program esetleges módosításához kifejezetten hozzájárul.
8.8. A KÉPZÉSBEN RÉSZVEVŐ KÖTELEZETTSÉGEI:
8.8.1. A Képzésben részvevő jelen szerződés aláírásával kijelenti, hogy a 8.7.3. pont szerinti Képzési programot megismerte, az abban foglaltakat tudomásul vette.
8.8.2. A Képzésben részvevő kötelezi magát arra, hogy a jelen szerződés szerinti Tanfolyamon részt vesz, az annak keretében megvalósuló és Képzést szervező által meghatározott oktatási rendet megtartja és Képzést szervezőnek a Tanfolyamra/képzésre vonatkozó utasításait végrehajtja. A Tanfolyam során követendő oktatási rend tekintetében Képzést szervező külön tájékoztatja Képzésben részvevőt.
8.8.3. A Képzésben részvevő kötelezettséget vállal, hogy a Képzést szervező által jelen szerződés szerint szervezett Tanfolyamon részt vesz és azon tanulmányokat folytat, a Tanfolyam keretében 13.5 pont szerint megtartásra kerülő foglalkozásokon megjelenik és az annak során Képzést szervező által átadott elméleti és gyakorlati ismereteket elsajátítja.
8.8.4. A Képzésben részvevő tudomásul veszi, hogy Képzést szervező – a képzési díj visszafizetése nélkül – kizárhatja a képzésből azt a részvevőt, akinek megjelenése, viselkedése a jelen szerződés szerinti Tanfolyam /képzés célját veszélyezteti.
8.8.5. A Képzésben részvevő köteles megfizetni a 13.9. pont szerinti Képzési díjat, legkésőbb a Tanfolyam 8.9.2. pontban hivatkozott megkezdésének időpontjáig.
8.8.6. Felek rögzítik, illetve Képzésben részvevő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a jelen szerződés kizárólag a Képzést szervező által ezen időtartamon belül megtartásra kerülő képzésére szól, a Tanfolyam során esetlegesen elmulasztott alkalmak/ foglalkozások a Képzést szervező által esetlegesen a későbbiekben tartott tanfolyamára nem vihetők át, és a jelen szerződés alapján megfizetett Képzési díj ennek megfelelően a Képzést szervező által ily módon esetlegesen szervezett jövőbeli tanfolyam képzési díjaként nem számítható be. Képzést szervező ezen rendelkezéstől saját egyoldalú döntése szerint indokolt esetben eltérhet, amelyről Képzésben részvevőnek írásos igazolást ad.
8.9. A KÉPZÉS / TANFOLYAM DÍJA:
8.9.1. A Képzésben részvevő a Képzési díjat banki átutalás útján vagy készpénzben köteles megfizetni.
8.9.2. A Képzési díjat Képzésben részvevő készpénzes fizetés esetén legkésőbb a Tanfolyam megkezdésének napján, banki átutalás útján történő fizetés esetén pedig oly módon köteles megfizetni, hogy annak összege legkésőbb a Tanfolyam megkezdésének napján Képzést szervező fenti bankszámláján jóváírásra kerüljön. Banki átutalással történő fizetés esetén a Képzésben részvevő az átutalás megtörténtét a Tanfolyam megkezdésének napján Képzést szervező felé igazolni köteles. Képzést szervező a Képzési díj megfizetéséről a hatályos jogszabályoknak megfelelően számlát állít ki.
8.10. SZERZŐDÉSSZEGÉS, A JELEN SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE:
8.10.1. A jelen szerződés teljesítése során a Felek kötelesek egymással együttműködni és a jelen szerződésből eredő esetleges vitáikat békés úton rendezni. Valamely fél szerződésszegő magatartása esetén a másik fél a szerződésszegő felet elsőként írásban felszólítja a szerződésszerű magatartásra. A felszólítás eredménytelensége esetén a jelen szerződést a másik fél a szerződésszegő félhez intézett egyoldalú – írásbeli – jognyilatkozattal azonnali hatállyal felmondhatja.
8.10.2. A felet megilleti az azonnali hatályú felmondás joga abban az esetben is, amennyiben a másik fél súlyos szerződésszegést követ el.
8.10.3. Amennyiben a Képzésben részvevő a jelen szerződésben meghatározott lényeges kötelezettségét felszólítás ellenére súlyosan megszegi, vagy a Képzési díjat nem fizeti meg, úgy nem jogosult a jelen szerződés szerinti Tanfolyamon/ képzésen részt venni. Felek rögzítik, hogy amennyiben Képzésben részvevő Tanfolyamon való részvételére vonatkozó kötelezettségét oly módon szegi meg, hogy hiányzásai meghaladják a 8.5 pontban hivatkozott arányt, az nem minősül súlyos kötelezettségszegésnek és Képzést szervező a Tanfolyamon való további részvételét önmagában ezen az alapon nem tagadhatja meg.
8.10.4. A jelen szerződést Felek közös megegyezéssel bármikor megszüntethetik, a Képzési díjjal történő elszámolással.
8.10.5. Felek rögzítik, hogy a Képzésben részvevő nem jogosult a Képzési díjat visszakövetelni azon az alapon, hogy a Tanfolyamon/foglalkozásokon nem vett részt, amennyiben Képzést szervező a Tanfolyamon történő részvételt Képzésben részvevő részére egyébként biztosította és a jelen szerződés egyébként nem került megszüntetésre. Képzésben részvevő nem jogosult a Képzési díjat visszakövetelni továbbá az 8.8.4. pontban foglalt esetben sem.
8.10.6. A jelen szerződés megszűnik a Felnőttképzési tv. 20.§ (9) bekezdésében meghatározott esetben is. A Képzési díjat ebben az esetben Képzést szervező az ugyanott meghatározott határidő szerint fizeti vissza Képzésben részvevő részére.
8.11. VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK:
8.11.1. Képzésben részvevő jelen szerződés aláírásával kifejezetten hozzájárul, hogy az általa megadott e-mail címre Képzést szervező a Tanfolyammal, vagy a Képzést szervező tevékenységével összefüggésben elektronikus levelet küldjön. Képzést szervező kijelenti, hogy ezen túlmenően a Képzésben részvevő személyes adatait kizárólag a jelen szerződés teljesítésével összefüggésben használja fel, a hatályos jogszabályoknak megfelelően.
8.11.2. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a felnőttképzésre vonatkozó hatályos jogszabályok, különösen a 2013. évi LXXVII. tv. (Felnőttképzési tv.), illetve a 2013. évi V. tv. (Ptk.) rendelkezései irányadók.
9.1 A Szolgáltató jogai és kötelezettségei:
9.1.1. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen szerződés szerint Megrendelő által megrendelt szolgáltatást az általa nyújtható legmagasabb színvonalon biztosítja a Megrendelőknek.
9.1.2. A Szolgáltató köteles az általa nyújtott tanfolyami információkat a jogszabályi környezet és etikai normák betartásával és betartatásával átadni.
9.1.3. A Szolgáltató jogosult a meghirdetett tanfolyam időpontjának, valamint az oktató személyének az egyoldalú módosítására – ide értve az egyes meghirdetett tanfolyam törlésének lehetőségét is. A tanfolyam esetleges törléséről illetőleg időpont módosulásáról Szolgáltató köteles Megrendelőt legalább a módosítással érintett esemény időpontjától számított három munkanappal megelőzően értesíteni.
9.1.4. A Szolgáltató jogosult ezen Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására mindazon esetekben, amikor a gazdasági, vagy szolgáltatási feltételeiben változás áll be, vagy a szerződés szövegében található szövegi környezet (helyesírás, elgépelés, ellentmondás stb.) ezt megköveteli. A szerződés módosításáról mindazokat köteles értesíteni, akiket az aktuálisan érint. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor megjelölt időpontban lép hatályba.
9.1.5. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a mindenkori tanfolyami díjakat, árakat maga határozza meg; a tanfolyamok aktuális árairól és díjairól Megrendelő a honlapon vagy e-mailen keresztül szerez tudomást. Valamennyi tanfolyamra az annak megrendelése napján irányadó és a honlapon megtalálható tanfolyami díj az irányadó.
10.1. A Megrendelő jogai és kötelezettségei:
10.1.1. A Megrendelő a tanfolyamon jogosult részt venni, és jogosult a tanfolyam keretében Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybevételére. A Megrendelő jogosult a tanfolyamon megszerzett információk, tapasztalatok és tudásanyag saját célú felhasználására.
10.1.2. A Megrendelő a tanfolyamon tényleges részvételre nem kötelezhető. Amennyiben azonban a Megrendelő a tanfolyamon történő részvétel során a tanfolyami anyagokat nem dolgozza fel, úgy a Megrendelő nem kérheti a tanfolyam utólagos megtartását/újrakezdését.
10.1.3. A Megrendelő köteles az általa a jelentkezéskor megadott adatok és információk helyességéről meggyőződni, az azokban történt változást a tanfolyam megkezdéséig jelenteni, mert a hibás adatokból eredő károkért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
11.1. A tanfolyam díja, fizetési módok:
11.1.1. A Tanfolyamon való részvétel feltétele a jelentkezési lap kitöltése és a tanfolyam díjának megfizetése. A tanfolyam díjának Megrendelő általi megfizetése a11.1.2. pont szerinti visszaigazolás megküldését követő 8 (nyolc) napon belül, de mindenképpen a tanfolyam kezdete előtt történik. A tanfolyam díjait 11.1.2. pont szerinti visszaigazoló levélben leírt módon előre, banki átutalással lehet kiegyenlíteni. A tanfolyam aktuális részvételi díjait és részleteit Szolgáltató a honlapon feltünteti. A holnapon található tanfolyami díj bruttó összeg, az valamennyi, a tanfolyammal kapcsolatos és Megrendelő által fizetendő díjat, költséget és adót tartalmazza. A Tanfolyam megkezdése – a Felek közötti külön, erre irányuló megállapodás hiányában – kizárólag a teljes tanfolyami díj megfizetését követően lehetséges.
11.1.2. Megrendelő tudomásul veszi, hogy – a Felek közötti külön, ellenkező tartalmú megállapodás hiányában – amennyiben a Tanfolyami díjat a fenti 8 napos határidőn belül nem egyenlíti ki, úgy Megrendelőnek a Tanfolyamon történő részvételére vonatkozó jelentkezése automatikusan törlődik.
11.1.3. A Szolgáltató fenntartja a jogot a tanfolyam időpontjának módosítására, amennyiben a jelentkezők száma nem haladja meg az 5 főt. Ebben az esetben, amennyiben Megrendelő a módosított időpontban megtartásra kerülő tanfolyamon nem kíván részt venni, a már befizetett tanfolyami díj visszaigényelhető. Amennyiben Megrendelő a módosított időpontban megtartásra kerülő tanfolyamon részt kíván venni, úgy az általa befizetett tanfolyami díj a módosított tan-folyam díjaként befizetett összegnek minősül. A jelen pont szerinti közlések Felek között írás-ban, elsősorban elektronikus úton (e-mail) történnek.
11.1.4. A Szolgáltató a tanfolyami díjjal kapcsolatos számlaadási kötelezettségét a befizetés beérkezése után a megadott címre megküldött számlával teljesíti, a Jelentkezés során a jelentkezési lapon megadott számlázási adatok szerint.
11.1.5. A megrendelt szolgáltatás lemondása, a Szolgáltató szerzői jogai:
11.1.6. Tanfolyam lemondása, elállás: A Tanfolyamon történő részvételtől, illetve a jelen szerződéstől a megrendeléstől számított 8 napon belül minden esetben indokolás nélkül elállhat. Azonban, ha már a tanfolyami anyag kiküldésre került vagy a távoktatásos/online tanfolyamot elkezdte, annak egy részét megkapta a befizetett tanfolyami díj 100 %-ban felszámolásra kerül. Ez esetben ezen másik tanfolyam részvételi díja Megrendelő által megfizetettnek tekintendő. Ezen utóbbi esetre vonatkozó jogosultság Megrendelőt maximum két alkalommal illeti meg; amennyiben Megrendelő az általa jelentkezett és befizetett tanfolyamot harmadik alkalommal is lemondja, úgy egy újabb időpontban megtartásra kerülő tanfolyamra történő átjelentkezés joga a továbbiakban nem illeti meg, a szerződés a felek között megszűntnek tekintendő.
11.1.7. Az egyéni kezelések módosításainak díjai az alábbiak szerint kerülnek számlázásra: 48 órán belüli módosításnál a szolgáltatás 50%-a kerül számlázásra, 24 órán belüli lemondás esetén a szolgáltatlás 100%-a kerül számlázásra. Amennyiben nem történik lemondás, de nem jelenik meg az adott időpontban, szintén a szolgáltatlás 100%-a kerül számlázásra.
12. ÜGYFÉLKAPCSOLATOK ÉS EGYÉB ADATKEZELÉSEK
13. Amennyiben az adatkezelő szolgáltatásaink igénybevétele során kérdés merülne fel, esetleg problémája lenne az érintettnek, a honlapon megadott módokon (telefon, e-mail, közösségi oldalak stb.) kapcsolatba léphet az adatkezelővel
14. Adatkezelő a beérkezett e-maileket, üzeneteket, telefonon, Facebook-on stb. megadott adatokat az érdeklődő nevével és e-mail címével, valamint más, önként megadott személyes adatával együtt, az adatközléstől számított legfeljebb 2 év elteltével törlődik.
15. E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást.
16.Kivételes hatósági megkeresésre, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek megkeresése esetén a Szolgáltató köteles tájékoztatás adására, adatok közlésére, átadására, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátására.
17.A Szolgáltató ezen esetekben a megkereső részére – amennyiben az a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.
18 AZ ÉRINTETTEK JOGAI
18.1 A hozzáférés joga
Ön jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a rendeletben felsorolt információkhoz hozzáférést kapjon.
18.2.A helyesbítéshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Ön jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
18.3A törléshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje az Önre vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy Önre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje meghatározott feltételek esetén.
18.4. Az elfeledtetéshez való jog
Ha az adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
18.6 Az adatkezelés korlátozásához való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:
· Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
· az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
· az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;
· Ön tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e Ön jogos indokaival szemben.
18.7 Az adathordozhatósághoz való jog
Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta
18.8 A tiltakozáshoz való jog
A jogos érdeken, illetve a közhatalmi jogosítványon, mint jogalapokon alapuló adatkezelések esetében Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a (…) kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is
18.9. Tiltakozás közvetlen üzletszerzés estén
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
19. Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
Az előző bekezdés nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:
· Ön és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
· meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely Ön jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
· Ön kifejezett hozzájárulásán alapul.
20. INTÉZKEDÉSI HATÁRIDŐ
Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt a fenti kérelmek nyomán hozott intézkedésekről.
Szükség esetén ez 2 hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt.
Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket Ön kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
21. AZ ADATKEZELÉS BIZTONSÁGA
Az adatkezelő és az adatfeldolgozó a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja, ideértve, többek között, adott esetben:
- a) a személyes adatok álnevesítését és titkosítását;
- b) a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló képességét;
- c) fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehet állítani;
- d) az adatkezelés biztonságának garantálására hozott technikai és szervezési intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és értékelésére szolgáló eljárást.
- e) A kezelt adatokat úgy kell tárolni, hogy azokhoz illetéktelenek ne férhessenek hozzá. Papír alapú adathordozók esetében a fizikai tárolás, irattárazás rendjének kialakításával, elektronikus formában kezelt adatok esetén központi jogosultságkezelő rendszer alkalmazásával.
- f) Az adatok informatikai módszerrel történő tárolási módját úgy kell megválasztani, hogy azok törlése – az esetleg eltérő törlési határidőre is tekintettel – az adattörlési határidő lejártakor, illetve ha az egyéb okból szükséges, elvégezhető legyen. A törlésnek visszaállíthatatlannak kell lennie.
- g) A papír alapú adathordozókat iratmegsemmisítő segítségével, vagy külső, iratmegsemmisítésre szakosodott szervezet igénybevételével kell a személyes adatoktól megfosztani. Elektronikus adathordozók esetében az elektronikus adathordozók selejtezésére vonatkozó szabályok szerint kell gondoskodni a fizikai megsemmisítésről, illetve szükség szerint előzetesen az adatoknak a biztonságos és visszaállíthatatlan törléséről.
- h) Az adatkezelő az alábbi konkrét adatbiztonsági intézkedéseket teszi:
- A papír alapon kezelt személyes adatok biztonsága érdekében a Szolgáltató az alábbi intézkedéseket alkalmazza (fizikai védelem):
- A dokumentumokat biztonságos, jól zárható száraz helyiségben helyezni el.
ii. A Szolgáltató épülete és helyiségei tűzvédelmi és vagyonvédelmi berendezéssel vannak ellátva.
iii. A személyes adatokat csak az arra jogosult személyek ismerhetik meg, azokhoz harmadik személyek nem férhetnek hozzá.
iv. A Szolgáltató adatkezelést végző munkatársa a munkavégzése során csak úgy hagyhatja el azt a helyiséget, ahol adatkezelés folyik, hogy a rá bízott adathordozókat elzárja, vagy az adott helyiséget bezárja.
v. Amennyiben a papíralapon kezelt személyes adatok digitalizálására kerül sor, akkor a digitálisan tárolt dokumentumokra irányadó szabályokat kell alkalmazni. - Informatikai védelem
- Az adatkezelés során használt számítógépek és mobil eszközök (egyéb adathordozók) a Szolgáltató birtokát képezik.
ii. A számítógépeken található adatokhoz felhasználónévvel és jelszóval lehet csak hozzáférni.
iii. A központi szerver géphez csak megfelelő jogosultsággal és csakis az arra kijelölt személyek férhetnek hozzá.
iv. A digitálisan tárolt adatok biztonsága érdekében a Szolgáltató adatmentéseket és archiválásokat alkalmaz.
24. AZ ÉRINTETT TÁJEKOZTATÁSA AZ ADATVÉDELMI INCIDENSRŐL
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.
Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit; ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket; ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
· az adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
· az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
· a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
Ha az adatkezelő még nem értesítette az érintettet az adatvédelmi incidensről, a felügyeleti hatóság, miután mérlegelte, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár-e, elrendelheti az érintett tájékoztatását
25. ADATVÉDELMI INCIDENS BEJELENTÉSE A HATÓSÁGNAK
Az adatvédelmi incidenst az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti az 55. cikk alapján illetékes felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is
26.FELÜLVIZSGÁLAT KÖTELEZŐ ADATKEZELÉS ESETÉN
Ha a kötelező adatkezelés időtartamát, vagy szükségessége időszakos felülvizsgálatát törvény, helyi önkormányzat rendelete, vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusa nem határozza meg, az adatkezelő az adatkezelés megkezdésétől legalább háromévente felülvizsgálja, hogy az általa, illetve a megbízásából vagy rendelkezése alapján eljáró adatfeldolgozó által kezelt személyes adat kezelése az adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges-e.
Ezen felülvizsgálat körülményeit és eredményét az adatkezelő dokumentálja, e dokumentációt a felülvizsgálat elvégzését követő tíz évig megőrzi és azt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: Hatóság) kérésére a Hatóság rendelkezésére bocsátja.
- PANASZTÉTELI LEHETŐSÉG
Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
- ZÁRSZÓ
A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:
– A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (GDPR)(2016. április 27.)
– 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
– 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
– 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
– 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
– 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
– 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
– 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
– A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről
Szabó-Homa Sára E.V.